Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 29 november 2010 12:31

Jahopp! Sovit rätt gött om jag ska vara ärlig. Som vanligt har jag haft konstiga drömmar, men det går.. Är rätt lugnt här nu när Filippa sover. Jag hoppas att min unge blir lika lätthanterlig som hon ^_^ Bedårande!


Sitter och äter godis. =) Hihi! Längtar till den 25:e för då går jag in i vecka 12 och då får jag tala om för världen. Blir nog att fira nyår här hos Bina. R följder också med =) Skojigt!


Väntar på samtal från vårdcentralen så jag kanske kan få en tid för inskrivning när jag kommer tillbaka till Dfs.


Ha det gott så hörs vi!   

Av Malin - 27 november 2010 10:04

Har faktiskt sovit rätt bra i natt. Som vanligt har jag haft konstiga drömmar, men ändå. Igår satt vi på köksgolvet och gick igenom en massa babykläder som Bina har sparat. Såå himla fina kläder! =) Sen har jag lite udda smak också så det blev ett å annat knepigt och väldigt färgglatt. Vet många som kommer säga emot vad gäller min val av kläder på mina barn, men fuck them! ;) Hihi!!


Ska väl hjälpa Bina att julpynta lite, eventuellt baka, kolla på när hon städar =P osv..


Ha en bra helg muppar!


  


Saknar dig jättemycket!   

=D

Av Malin - 26 november 2010 09:39

Måste bara skriva in lite snabbt.


Igår hade jag hela 60 besökare på min blogg! AWSOME!! Till skillnad från andra dagar då det kanske bara är 5 st som kikar in.   


FORSTSÄTT KIKA IN HOS MIG !! DET ÄR SÅ SKOJIGT NÄR NI KOMMER HIT OCH MAN FÅR SE  PÅ STATISTIKMÄTAREN HUR MÅNGA DET ÄR SOM HAR KOMMIT TILL JUST MIIIN BLOGG!!!   

Av Malin - 26 november 2010 09:30

Usch! Förstår inte varför jag jämt ska ha så jobbiga mardrömmar. Att ha det nån gång ibland och inte behöva minnas dom när man vaknar, det är en sak. Men att ha konstant mardrömmar/konstiga/obehagliga drömmar i snart 4 års tid och dessutom kunna minnas större delen av dom, det är bara jobbigt.   


Drömde om Alvin faktiskt. En gammal kompis var med som jag inte träffat på år och dar. Och mamma var med. Min kompis skulle passa Alvin åt mig, men när jag kom dit och skulle hämta honom så hade nåra killkompisar till henne tagit med honom nånstans. Så jag blev ju jättearg och ledsen. Helt hysterisk och skrek och grät och var nära på att slå sönder henne.   Och hon var bara helt nonchalant mot mig och visste inte vart dom hade tagit med honom eller när jag skulle få tillbaka honom. Sen när jag mötte mamma så hade hon ingen som helst förståelse för mig utan var helt nonchalant hon med. Och jag grät och grät och grät ännu mer och var helt förtvivlad!! Jag kan liksom känna fysisk smärta när jag är ledsen på riktigt.. Och jag kan känna fysisk smärta överhuvudtaget i drömmar. Det gjorde ont!


Usch! Därför jag aldrig känner mig utvilad när jag vaknar   


Nee jag ska väl pallra mig upp ur sängen så jag slipper stressa sen.

Av Malin - 26 november 2010 00:01

Har gjort som en läsare frågade om. =) En länk till katten Felix finns nu i menyraden.


Nu blir det att sova.


Natti på er!  

Av Malin - 25 november 2010 23:39

Har haft en rätt bra dag. Efter besöket på kvinnomottagningen åkte jag och Elina till donken och käkade. Bjöd på mat eftersom hon var så snäll och följde med mig. Efter donken åkte vi tillbaka till Degerfors och tog en sväng till vårdcentralen. Meen de hade ont om barnmorskor där, så jag skulle bli uppringd av den som fanns där. Har inte kommit nåt samtal i dag, men väntar tills i morgon. I annat fall får jag ringa från Bina på måndag. Måste ju få en tid för inskrivning på BVC/MVC.   


Åkte sen med systeryster til Spicy wok för hon var hungrig, men jag hade fortfarande magen full av mat så jag tog bara en burk mineralvatten. =)

Var hemma en sväng efter att ha handlat på kronis med Elina och sen var jag en stund med henne och Heidi.


Hämtade ut tågbiljetten för morgondagen och gick sen till mamma. 

Och nu ligger jag hemma i min säng och ska snart sova. ^_^


Lite kort info om hur jag mår:

* MINA BRÖST KLIAR!!! Som satan!

Av Malin - 25 november 2010 14:34

Då har jag varit iväg till kvinnomottagningen. Det gick jättebra. Fick se lill*ns hjärta slå. ^_^ Så himla mysigt! En stor lättnad för mig att veta att det går bra och att allt ser fint ut därinne. Hade mardrömmar i natt om att det inte skulle visa nåt bra =/. Tackar Elina för att hon följde med mig. Mycket lättare att ha nån med sig som moraliskt stöd.   



Teckning: GP/ Lars Grennert


I vecka 8 är barnet stort som en plommonkärna, 2 cm långt, och väger 15 gram. Det börjar bildas pigment i näthinnan (som ger den färg), ögonlocksvecken kan börja synas. Ett par vallformade utbuktningar antyder att ytterörat börjar utvecklas. Näsanlaget syns. På handplattorna kan man ana uppdelningen i fingrar, och fotplattorna börjar ta form. Lungorna delas upp i två lunglober på vänster sida och tre lober på den högra. Med ultraljud kan man se de första små ryckiga rörelserna.

Av Malin - 25 november 2010 00:37

Borde sova, men kan inte somna. Ligger och vrider och vänder på mig hela tiden. Så istället ligger jag med datorn i knät och försöker ladda hem en sak till datorn. =) För många herrans år sen hade mamma en sak på sin dator. Det var en liten katt som hette Felix. En liten filur som bodde i datorn och som titt som tätt dök upp när man gjorde saker. Ibland kunde man se honom sitta och titta i en fiskskål, äta mat, leka.. Och rätt vad det var så kunde man se ett kattansikte kika från nere vid hörnet på skärmen. =) Detta har jag ÄNTLIGEN hittat. Försöker nu att ladda ner honom. ^_^  Går liiite segt! 

TickTack

Presentation


Malin. Född 1990. En trevlig och mysig tjej. Mamma till världens finaste pojke.

BebisKalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Mouse


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Ovido - Quiz & Flashcards