Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Ultraljud! =D

Av Malin - 16 maj 2011 08:55

Ska bli så skönt att se min skatt igen. =) Han har ju hunnit bli så himla stor nu och det är inte alls långt kvar tills han är här i min famn. Ska kolla så att moderkakan har krypit uppåt och inte ligger så det måste bli kejsarsnitt. Egentligen vill jag inte föda barn alls, men vill ju ha min bebis här ändå. =P Vill bara inte vara med om att varken föda fram honom själv eller att bli uppskuren. Sen på torsdag ska jag iväg på amningsinformation. Hoppas jag slipper åka dit själv. Vore lättare om båda kunde vara med. Funderar en hel del på hur det kommer att bli när min lille är här. Hur kommer jag att vara? Kommer vi att klara första tiden? Kommer han att tycka om mig som mamma och kommer jag bli en bra mamma? Hönsmamma kommer jag garanterat att bli. =P Finns mycket jag tänkt på som jag kommer att vilja hålla hårt på.


*Alkohol kommer inte att få förekomma när han är med.

*Rökning sker heller inte i hans närhet. Gäller även ifall jag själv skulle vilja ta nån cigg nån gång. Men då inte innan amning och vara noga med att sitta så det inte kommer rök på honom.

*Övernattning hos andra kommer (om jag får bestämma) inte att ske så länge jag ammar. Inte själv alltså. Är jag/vi med så naturligtvis =P Men inte natta hos nån annan ensam det första året.

*Barnvakt blir förhoppningsvis begränsat. Vill kunna orka så mkt som möjligt själv. Tar gärna emot hjälp när det behövs.

*När han börjar smaka på fast föda så är det JAG och hans FAR som bestämmer vad han får smaka på. Och det räknar jag med att andra kommer att respektera. Inte gå bakom ryggen på en om man har barnvakt osv.

*Vill inte heller att andra barn ska hålla i honom. Absolut inte den första tiden. När jag själv är redo för det så säger jag till.

*Är det nåt som vi inte vill att han ska ha i present eller så, så får man acceptera det och inte ge iaf bara för att man tycker att han ska få det. Jag säger inte att jag själv inte kommer skämma bort honom ibland, men jag har iaf tankar om hur jag hoppas och vill att det ska kunna bli.


Finns mycket jag skulle kunna komma på som jag önskar och hoppas att det ska bli på ett visst sätt. Och det är ju inte förbjudet att tänka. Alla har vi väl en önskan om att kunna fostra våra barn på ett sätt som vi själv vill?

**************************************************
********************

Hade en trevlig helg med vänner. Blev inte riktigt som jag hade hoppats. Tänkte väl att vi skulle varit hemma hos mig förutom när vi shoppade. Hoppas iaf att jag får besök av Evve snart igen. Måste ju komma och hälsa på sen när knodden har anlänt =)

**************************************************
********************

=/ Dåligt.. Känner mig lack på väldigt mycket just nu samtidigt som jag är förväntansfull inför förlossningen (och livrädd). Får bara för mig att jag skulle vilja börja om allt helt och dra härifrån. Bort från allt och alla av nån anledning. Kanske ett hus nånstans i utkanten av nån trevlig stad. (Ja jag vet att det är nåt som inte kommer ske den närmsta tiden. Det får isf bli långt fram) Är smått trött på folks gnäll om saker och ting. Gör nåt åt saken! Ta itu med det. Sätt ert eget välmående först. Jag ska göra allt jag kan för att lära mitt barn att uppföra sig. Att bli en bra människa. Vara mot andra som han själv vill att dom ska vara mot honom.

**************************************************
********************

Nåt jag många gånger funderar över är om jag är knäpp som tänker som jag gör. Det är ju stor skillnad på barn och barn. Visst finns det många söta ungar och så, men sååå många som går en på nerverna mer än gör en glad. Men det är ju också stor skillnad på ens egen unge och nån annans. Mitt barn kommer jag alltid älska och gör allt för, men jag kan inte säga att jag är så jätteförtjust i barn egentligen. Byta blöjor på andras ungar vill jag inte göra, inte heller torka dom när dom gått på toa. =P Kommer antagligen själv att skämma bort mitt barn ibland, men när det går till överdrift så är det bara störande. Det ska vara ditt och datt dom ska ha. Men det är ju föräldrarna som gör att dom blir såna. Då är det väl inte fel av mig att tänka som så att jag inte vill att mitt barn ska bli bortskämt och få allt den pekar på? Det behöver inte vara 35 julklappar och 20 födelsedagspresenter. Inte heller nåt varje gång man går i affären. Spara undan pengar och göra nåt roligt tillsammans skulle jag hellre göra än att köpa massa onödigt skit. Ja. Jag tänker då en hel del. Ibland lite för mycket.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 september 2011 12:17

Blir väl kvar på bloggplatsen iaf. Men det går ju inte att göra radbyte. Mycket funderingar kring vad som komma skall. Vem ska man bjuda, kommer folk att vilja komma.. Är rätt van vid att det inte finns tid för mina bjudningar. Men kaanske om jag ...

Av Malin - 2 september 2011 15:30

Tänkte att jag skulle lägga upp ett inlägg om förlossningen. Har inte fått kopia på journalen men fick nåra papper på hur det såg ut när vi var där. Det är räknat från fredag kväll. Vi hade varit på förlossningen sen fredag morgon och jag gick och...

Av Malin - 2 september 2011 10:17

Hur kan vi människor känna så mycket? Varför blev vi ämnade att ha alla olika känslor vi har? Det undrar jag över många gånger. Innan jag födde barn var jag inte säker på nånting. Så mycket velande och hattande hit och dit. För rädd för att ta egna b...

Av Malin - 1 september 2011 23:13

Ibland måste man tillåta sig själv att släppa taget om det gamla även om det kan kännas både tungt och skrämmande. Många gånger gör det ont - men om man tillåter sig själv att både sörja och sakna, gråta en stund, för att sedan kunna ta ett djupt and...

Av Malin - 13 augusti 2011 07:33

Idag blir min lillkille en månad. Tänk att det redan har gått så lång tid sen vi var på förlossningen och jag kände att jag ville dö =P Undrar då hur fort det första året lär passera..? Det märks att Elliott utvecklas för var dag som går. Man ser det...

TickTack

Presentation


Malin. Född 1990. En trevlig och mysig tjej. Mamma till världens finaste pojke.

BebisKalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Mouse


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Skapa flashcards