Direktlänk till inlägg 13 april 2011

För mkt som händer =/

Av Malin - 13 april 2011 15:58

Det är påtok för mycket som händer runt ikring mig nu. Jag orkar inte med allt. Psykiskt så klappar jag ihop snart eller lägger mig i sängen så får saker och ting sköta sig självt. Det är så mycket att tänka på och som ska fixas innan. Allt måste vara bra. Känner mig överflödig hos folk i min närhet. Vill inte be om hjälp hela tiden. Helst skulle jag vilja kunna fixa allt på egen hand. Jag hoppas det löser sig nästa helg med en del av allt. Flytt och förhoppningsvis hämta grejerna i Hagfors. Men som sagt.. Då måste man kunna förlita sig på andra.   


Känner mig deprimerad inför förlossningen också. Vet inte om jag pallar nervositeten och allt som hör till. Skulle vilja ha koll på allt. Inte gå och vänta. Kanske skulle prata lite med kuratorn och se vad hon säger. Hon kanske kan hjälpa mig med en lösning på det hela. Dock ska man väl inte tala högt om vad man tänkt sig. Då blir det bara snack från andra.


Nää nu går jag och lägger mig. Sova nån timme eller två.

 
 
Ingen bild

Jessica

13 april 2011 17:04

Vad jobbigt att du mår så dåligt. Förstår inte vad du kännr dig så stressad över, du ska jag bara flytta och hämta vagnen så är det mesta klart sen. Du kommer ju ha mycket tid på dig att dola hemma så du får fint och allt iordning=). Och om du funderar på kejsarsnitt så är det ju bra om du går på aurorasamtal, för det är en häftig upplevelse att föda på naturlig väg.... Jag är glad att jag gjort det en gång ialla fall... Sen ska vi ju till örebro när vi får lön också och det är ju kul=) Kolla lite i affärer, handla lite smått och gott och äta nån god lunch, kan det bli bättre??
Sen kommer det ju perioder då man måste be om extra hjälp och det är inget fel i det...

Kram

Malin

13 april 2011 20:52

Det är inte så bara. Flytten är nåt som tar hårt just för att jag är så beroende av alla andra. Jag får dåligt samvete över att behöva ha så mkt hjälp. Sen är det utgifterna på det. Jag hoppas att det räcker till alla som ska ha för annars får jag dåligt samvete för det. Nu denna månad vet jag inte vem jag ska vända mig till för att få påskrivet till F-kassan och jag får inte tag på min jobbcoach. Har blivit förlängt på Educus. Men om jag inte får tag på nån därifrån som kan skriva på så kommer mina pengar hur sent som helst. Kommer bli nåra dagar sen med hyran pga det.

Vad beträffar förlossningen så är det inte kejsarsnitt jag funderar på. Jag skulle vilja ha klart för mig när det kommer hända. Väntan och nojjan inför hur allt kommer gå gör mig knäpp. Jag vet att det inte är att rekommendera och att man egentligen behöver särskilda skäl till det, men jag skulle ändå vilja bli igångsatt om det visar sig att kroppen är mogen för det lite tidigare.

Det här med att jag inte gillar att jag måste ha hjälp är för att jag inbillar mig att andra tycker att jag är jobbig. Kroppsspråk osv gör att jag får för mig att dom tycker att det bara är träligt att jag ber om hjälp. Och det gäller med vem som helst. =/ Jag vet inte. Vill bara gräva ner mig..

En till sak jag oroar mig över är det här med faderskapstestet. Även om jag är till 99% säker så gnager den där lilla procenten som kan visa annat. =(

Kram

 
Ingen bild

Raul

14 april 2011 01:28

Nej för fan, gräv inte ner dig nu :P Vi ska ju på roadtripp, kommer bli hur kul som helst och "flyttkarman" behöver vi ju alla jobba på ibland ;)Du kommer allt få bära du med när Elliott är ute. Folk flyttar ju för fan hela tiden ;). Och 1%....är ju svagare än lättöl och alltså inget att oroa sig för. Puss på dig :)

 
Ingen bild

Jessica

14 april 2011 11:23

Ja jag förstår om det är svårt för dig. Men då hoppas jag att du får komma på samtal för det finns ju ingen mening med att sätta igång dig tidigare om du kan gå hela tiden. Det bästa är ju att gå fullt ut och att bebisen kommer när den är redo. Men med samtal kan man komma långt, alltså bli av med oro och sånt=). Ni kommer komma fram till det som blir bäst!!
Sen är det som jag sa, att man behöver extra hjälp ibland, det gör alla.
Kan du inte åka in till Educus och kräva att nån skriver under dina papper??

Malin

14 april 2011 11:33

Jag vet att det är bättre för bebisen.

Fick tag på henne i morse när jag ringde så hon får skicka en sån lapp med påskrift..

 
Ingen bild

Jessica

14 april 2011 14:24

Oki va bra. Det brukar gå ganska fort att få en tid till sånt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 september 2011 12:17

Blir väl kvar på bloggplatsen iaf. Men det går ju inte att göra radbyte. Mycket funderingar kring vad som komma skall. Vem ska man bjuda, kommer folk att vilja komma.. Är rätt van vid att det inte finns tid för mina bjudningar. Men kaanske om jag ...

Av Malin - 2 september 2011 15:30

Tänkte att jag skulle lägga upp ett inlägg om förlossningen. Har inte fått kopia på journalen men fick nåra papper på hur det såg ut när vi var där. Det är räknat från fredag kväll. Vi hade varit på förlossningen sen fredag morgon och jag gick och...

Av Malin - 2 september 2011 10:17

Hur kan vi människor känna så mycket? Varför blev vi ämnade att ha alla olika känslor vi har? Det undrar jag över många gånger. Innan jag födde barn var jag inte säker på nånting. Så mycket velande och hattande hit och dit. För rädd för att ta egna b...

Av Malin - 1 september 2011 23:13

Ibland måste man tillåta sig själv att släppa taget om det gamla även om det kan kännas både tungt och skrämmande. Många gånger gör det ont - men om man tillåter sig själv att både sörja och sakna, gråta en stund, för att sedan kunna ta ett djupt and...

Av Malin - 13 augusti 2011 07:33

Idag blir min lillkille en månad. Tänk att det redan har gått så lång tid sen vi var på förlossningen och jag kände att jag ville dö =P Undrar då hur fort det första året lär passera..? Det märks att Elliott utvecklas för var dag som går. Man ser det...

TickTack

Presentation


Malin. Född 1990. En trevlig och mysig tjej. Mamma till världens finaste pojke.

BebisKalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Mouse


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Ovido - Quiz & Flashcards