Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Malin - 24 mars 2011 13:42

Ja då har jag klarat av tiden hos psykologen och vi har kommit fram till ett å annat. Ingenting förvånar mig och jag vill absolut inte att andra ska tro att jag är en knäppis och behandla mig annorlund. Tycker bara att det är bra om ni vet vad som kan ligga bakom en del frågetecken.


Har som sagt gått hos psykologen nåra gånger och gjort en utredning. Svarat på frågor och pratat en del om mitt liv. Nu på sista samtalet så förklarade hon vad hon kommit fram till. Jag har lite "problem". ^^


Borderline personlighetsstörning

Fobisk (tror man ska lägga till "personlighetsstörning" här med)

Depressiv

Osjälvständig personlighetsstörning.


Med andra ord är det en del personlighetsstörningar jag har att tampas med. För de som undrar vad det är så rekommenderar jag att ni söker på de olika orden och läser. Det gör det lättare att förstå mig. Men bara för att jag har fått svar på vad som är fel, så innebär det inte att jag kommer dra nytta av det och tro att jag har rätt att bete mig som ett rötägg hur som helst.


  

Av Malin - 24 mars 2011 09:33

VECKA 26

Nu är bebisen lite drygt 35 cm lång från topp till tå och väger strax över 760 gram. Ögonen kommer att börja öppnas kring den här tiden och mot slutet av sjunde månaden kommer reaktionerna på ljud att mogna, eftersom hörselnerverna är mer utvecklade då. Bebisen fortsätter att ta små "andetag" som träning inför livet utanför, även om den än så länge andas fostervatten istället för luft.

Nu växer bebisen snabbt och hjärnan utvecklas i intensiv takt. Detta gör att ditt näringsintag är viktigt. Fortsätt äta en välbalanserad kost med mycket grönsaker och fullkornspordukter. Fiberrik mat, som fullkornsprodukter, linser och råris innehåller mycket B-vitaminer och hjälper till att förebygga förstoppning.


Din föräldragrupp kommer förmodligen att börja om ett par veckor (om den inte redan börjat). Träffarna ger information om förlossningen och början av föräldraskapet och om ni kan delta båda två, är det allra bäst. Att vara välinformerad gör resan lättare.

Av Malin - 24 mars 2011 09:14

Och då får jag åka och hälsa på min Evve =) Ska bli såå skojigt! Hon kommer bli såld på min tjockismage. Och bebisen som ligger därinne.


Var iväg och köpte skor med mamma och lillasyster igår. Blev ett par billiga platta skor. Behöver ju ha nånting då jag antingen har med klack eller stora klumpiga vinterskor. Om jag inte ska gå i mina supertrasiga tygskor.


Haft trevliga drömmar i natt. Bland annat drömde jag ytterligare en gång att jag fick hålla min Sack i famnen. Han var så fin.


Sen en mer erotisk dröm som jag nog inte ska in på så mkt =P mmm... Men skönt var det!

TickTack

Presentation


Malin. Född 1990. En trevlig och mysig tjej. Mamma till världens finaste pojke.

BebisKalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Mouse


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Ovido - Quiz & Flashcards