Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Krångel

Av Malin - 18 februari 2011 10:25

Har sovit lite halvdant om jag ska vara ärlig.   Hoppas det blir lättare när jag flyttat och kunnat fixa ny säng till mig. Just nu sover jag på soffan hos morsan och det går ju. Men det blir lite knas ibland med ryggen. Vill inte invardera lillasysters säng heller hela tiden. Den är stenhård btw. Det som är mest jobbigt är att det känns som att det låser sig i nedre delen av ryggen. Får liksom svårt att resa mig upp. Även när jag sitter ner. Hmm.. Men återigen är Isack duktig på att göra sin mamma på bra humör genom att kittla magen.


Blir inte att fira systersonen idag. Det blev framskjutet tills i morgon, men sen blev det flyttat igen till söndag. Bara det att det krockar liksom med andra planeringar.   Har ju blivit bjuden till A'vera party hos en kompis. Liknande med ljusparty fast med hudprodukter. Och det har jag tackat ja till. Behöver ju få umgås med mina vänner också och vill inte ändra mina planer. Det får helt enkelt bli att jag går dit iaf och är med halva tiden åtminstonde. Så får det bli kalas direkt efter.


Har många gånger funderat över hur jag kommer bli som förälder. Man värdesätter ju olika saker. För mig är det inte viktigt att få allt jag VILL ha. Så länge jag har det jag BEHÖVER ha. Man lär sig så olika när man växer upp. Jag kommer göra allt för att ge mitt barn allt det behöver. Det står jag fast vid. Och säkert kommer jag att vilja skämma bort honom också. Det hör ju till. Men som exempel: Leksaker är nåt jag absolut inte kommer köpa i överflöd. Eller vilja att folk ger honom i present. Nåt jag alltid har gillat är dock mjukisdjur. Och det kommer det att finnas gott om.   Men massa leksaker som blir liggandes, går sönder osv vill vi inte ha. Naturligtvis är det roligt för liten att ha nånting. Typ när han behöver få bita i nåt då det kliar i munnen. Men jag minns själv hur jävla mycket leksaker man hade som liten. Helt i onödan   Så när han föds och det ska till presenter. Då är mjukisdjur, kläder och bidrag till hans eventuella sparkonto välkommet   Och är det nån som hittar en lila body som de tycker är fin och vill köpa den i present. GÖR DET! Alla färger gillar vi. Behöver ju inte dra till med tyllkjolar och puffärmar. Men just att alla färger är välkomna i kläder. Hatar när man snöar in sig på att ett visst kön ska ha en viss typ av färger och blaha..   LJUSBLÅTT till pojkar och LJUSROSA till flickor. HATAR DET! Usch!


Nej Isack får bli en färgglad unge   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 3 september 2011 12:17

Blir väl kvar på bloggplatsen iaf. Men det går ju inte att göra radbyte. Mycket funderingar kring vad som komma skall. Vem ska man bjuda, kommer folk att vilja komma.. Är rätt van vid att det inte finns tid för mina bjudningar. Men kaanske om jag ...

Av Malin - 2 september 2011 15:30

Tänkte att jag skulle lägga upp ett inlägg om förlossningen. Har inte fått kopia på journalen men fick nåra papper på hur det såg ut när vi var där. Det är räknat från fredag kväll. Vi hade varit på förlossningen sen fredag morgon och jag gick och...

Av Malin - 2 september 2011 10:17

Hur kan vi människor känna så mycket? Varför blev vi ämnade att ha alla olika känslor vi har? Det undrar jag över många gånger. Innan jag födde barn var jag inte säker på nånting. Så mycket velande och hattande hit och dit. För rädd för att ta egna b...

Av Malin - 1 september 2011 23:13

Ibland måste man tillåta sig själv att släppa taget om det gamla även om det kan kännas både tungt och skrämmande. Många gånger gör det ont - men om man tillåter sig själv att både sörja och sakna, gråta en stund, för att sedan kunna ta ett djupt and...

Av Malin - 13 augusti 2011 07:33

Idag blir min lillkille en månad. Tänk att det redan har gått så lång tid sen vi var på förlossningen och jag kände att jag ville dö =P Undrar då hur fort det första året lär passera..? Det märks att Elliott utvecklas för var dag som går. Man ser det...

TickTack

Presentation


Malin. Född 1990. En trevlig och mysig tjej. Mamma till världens finaste pojke.

BebisKalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Länkar

Mouse


Got My Cursor @ 123Cursors.com

Ovido - Quiz & Flashcards